معرفی تابلو برق دیزل ژنراتور

امروزه بسیاری از مشاغل، کارخانه ها و حتی افراد عادی برای انجام امور روزمره خود نیازمند جریان برق هستند؛ اما گاهی اوقات قطعی برق شهری و وجود نوساناتی در جریان برق می تواند مشکلات بسیاری را به بار آورد. از همین رو استفاده از تابلو برق دیزل ژنراتور در عصر حاضر امری ضروری و لازم است. در ادامه این مطلب به معرفی تابلو برق دیزل ژنراتور خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

تابلو برق دیزل ژنراتور چیست؟

تابلو برق محفظه ای برای نصب و سیم بندی تجهیزات التکریکی است که یکی از مهم ترین بخش های آن، دستگاه دیزل ژنراتور محسوب می شود. روی تابلو برق دیزل ژنراتور چندین کلید، مدارات فرمان و نمایشگر وجود دارد که می توان از آن ها برای روشن و خاموش کردن یا کنترل تنظیمات لوازم الکتریکی استفاده کرد. وظیفه اصلی تابلو برق این است که از وارد شدن شوک الکتریکی به کاربران تجهیزات جلوگیری کند و تجهیزات را در برابر آسیب های محیطی احتمالی ایمن سازد.
این محفظه کابینتی معمولاً از جنس پلاستیک سخت یا فلزهایی از قبیل فولاد ضد زنگ و آلومینیوم ساخته می شوند و هدف از ساخت آن ها، حفاظت از تجهیزات الکتریکی است. این تابلو به صورت ایستاده نصب می شود و درب آن در جلو قرار دارد. تابلو برق دیزل ژنراتور را می توان در واحدهای مسکونی شهری، کارخانجات، مراکز صنعتی، بیمارستان ها و… به کار برد. این دستگاه تداوم جریان برق در محل را تضمین می کند و مانع از قطعی ناگهانی برق می شود.

معرفی تابلو برق دیزل ژنراتور

معرفی تابلو برق دیزل ژنراتور

نحوه عملکرد تابلو برق دیزل ژنراتور

یکی از کاربردهای رایج تابلو برق دیزل ژنراتور که از ترکیب تابلو برق با سوییچ انتقال خودکار( ATS) به دست می آید، این است که تداوم برق را حفظ می کند و چنانچه برق شبکه محلی شما قطع شود تابلو برق به طور خودکار می تواند ژنراتور را راه اندازی کند. برای این کار، سیگنالی توسط سوییچ انتقال به صفحه کنترل مخابره می شود و ژانراتور را فعال می کند. این ویژگی باعث می شود استفاده از تابلو برق در کارگاه های صنعتی یا مکان هایی که جریان برق ناپایداری دارند، به یک امر لازم و ضروری تبدیل شود.
همچنین یکی دیگر از اقدامات مهمی که تابلو برق دیزل ژنراتور انجام می دهد، تنظیم عملکرد دستگاه در هنگام تجمع گرما در بدنه ژنراتور است. زمانی که دستگاه بیش از حد گرم شود سنسورهای تابلو برق دیزل ژنراتور به سرعت این تغییرات را تشخیص می دهند و با ارسال سیگنال هایی تلاش می کنند تا عملکرد دستگاه را کنترل یا حتی آن را خاموش کنند. وجود این قابلیت در تابلو برق سبب می شود بسیاری از ماشین آلات بتوانند به صورت کاملاً خودگردان کار کنند و سرعت یا گرمای زیاد به آن ها آسیب نرساند.

انواع تابلو برق دیزل ژنراتور

تابلو برق دیزل ژنراتور انواع مختلفی دارد که کاربران می توانند با توجه به نیاز خود و با مقایسه قیمت انواع تابلو برق، میزان سازگاری با محیط و سطح ip آن ها، تابلو برقی با ویژگی ها و قابلیت های مد نظرشان را خریداری و نصب کنند. در ادامه به معرفی انواع تابلو برق دیزل ژنراتور پرداخته شده است:

• تابلو برق دیزل ژنراتور دستی
تابلو برق معمولی یا دستی یک از انواع ابتدایی تابلو برق با عملکردی ساده و دارای پنج دست آنالوگ مستطیلی با زمینه سفید است که برای نشان دادن ویژگی های فعلی تعبیه شده اند. همچنین این نوع تابلو برق شامل سه دست نشانگر آمپر جریان، جریان سه فاز، یک نقطه ولتاژ و یک دست نشانگر فرکانس خروجی موتور الکتریکی است. علت اینکه افراد بسیاری به استفاده از تابلو برق دیزل ژنراتور دستی تمایل دارند، کاربری آسان و راحت آن است؛ اما از طرف دیگر به عنوان یکی از ضعف های این نوع تابلو برق می توان به دقت پایین پانل های آنالوگ اشاره کرد.

• تابلو برق دیزل ژنراتور چنج اور
تابلو اتوماتیک چنج اور قابلیت استفاده از دو منبع تغذیه یعنی برق شهری و دیزل ژنراتور را دارد و در هر زمان به یکی از این منبع ها متصل می شود. این نوع تابلو برق برای تعویض منبع تغذیه خود از ژنراتور به برق شهری یا برعکس، از سوییچ اتوماتیک کمک می گیرد و با قطع برق شهری به طور خودکار دیزل ژنراتور وارد مدار می شود. مزیت تابلوهای برق اتوماتیک این است که نیازی به دخالت اپراتور در تنظیم آن نیست و تابلو برق می تواند تمام موارد احتمالی را به صورت خودکار برطرف کند.

• تابلو برق پارالل و سنکرون
در تابلوهای پارالل و سنکرون می توان به طور همزمان از چند منبع انرژی استفاده کرد تا میزان انرژی مورد نیاز تجهیزات تامین شود. این یک روش ایده آل برای جبران کمبود برق ناشی از اضافه کردن تجهیزات جدید است؛ در واقع زمانی که تجهیزات جدیدی را به مدار اضافه می کنید لازم است منبع انرژی قوی تر و بزرگتری را نیز فراهم کنید؛ اما به جای این کار می توانید یک منبع کوچک به میزانی که نیاز تجهیزات جدید را تامین کند به مدار اضافه کرده و همه جریان های خروجی را همسوسازی کنید. به کارگیری این روش، هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و سبب صرفه جویی در مخارج می شود.

قیمت تابلو برق دیزل ژنراتور
تابلو برق دیزل ژنراتور با توجه به جنس، نوع و نحوه عملکرد خود طیف گسترده ای از قیمت ها را در بر می گیرد. شما می توانید با مشاهده لیست قیمت انواع تابلو برق ها و با در نظر داشتن بودجه خود نسبت به خرید یک تابلو برق مناسب اقدام فرمایید. برای خرید تابلو برق به شرکت های معتبر و با سابقه مراجعه کنید تا از کیفیت محصولات مطمئن باشید.

معرفی تابلو برق دیزل ژنراتور

معرفی تابلو برق دیزل ژنراتور

سخن پایانی
هموطنان عزیز می توانند برای خرید انواع تابلو برق ژنراتور دیزل با بهترین کیفیت و ماندگاری بالا در اولین فرصت با شرکت تابلو برق سمنان تماس بگیرند و محصول مورد نظر خود را سفارش دهند. این شرکت با داشتن بیش از سی سال تجربه، موفق شده است با به کارگیری دانش مهندسین برجسته کشور و تجهیزات پیشرفته صنعتی، تابلو برق هایی با قدرت و کیفیت بالا را تولید و به مشتریان خود عرضه کند.